minden ami gyerek



Jelmezötletek farsangra
Főoldal
Hintáztatók,vonatozók,lo
vagoltatók

Altatók
Játéktár(számítógépes)
Mátéjáték
Gyermekbetegségek
Mit olvassunk a gyereknek?
Könyvajánló felnőtteknek
Banner,button








mate
Kifejezetten megrázó lehet, amikor a korábban elragadó, jól irányítható kisbabánk dühös, rosszkedvű kisgyermekké változik. Még akkor is nagyon nehéz ezt a helyzetet kezelni, ha ez a fázis egyébként teljesen normális szakasza a gyermek fejlődésének. Ebben a mindent magában foglaló útmutatóban számos praktikus, gyakorlatias tanácsot találhatunk, mely elviselhetővé, sőt szerethetővé teszi a gyermek fejlődésének ezt a nehéz, de egyúttal örömteli fázisát. A könnyen használható, jól megközelíthető könyv az alábbiakban segít: Megérteti a gyermek rossz viselkedésének, dührohamainak hátterében álló tényezőket. Rávezet arra, hogyan kerüljük el a leggyakoribb hisztit előidéző okokat, ill. a hevesebb kirobbanásokat. Megtanít bennünket arra, hogy sokkal inkább a pozitív neveléssel, mint büntetéssel alakítsuk gyermekünk viselkedését. Megmutatja, milyen kipróbált gyermekszelídítő módszereket alkalmazhatunk a gyermek dührohama, ill. rosszalkodása alkalmával.
Mackonochie, Alison: A kisgyermekek dührohamai és egyéb rossz viselkedési formák

mate
"Ringatózol a vízen és könnyedén ide-oda billegsz. A víz nagyon kellemes, meleg és puha. Lágy, kék hullámok jönnek és meglöknek téged, ringatnak..." – például így hívhatjuk meg gyerekeinket egy képzeletbeli utazásra, ilyen és ehhez hasonló imaginációs gyakorlatokhoz ad ötletet dr. Gőbel Orsolya Varázsjátékok című könyvsorozatában, melyben a játék, a mozgás, a valóság keveredik a képzelettel. Rövid fantáziajátékai gyors pihentető ajándékok, melyek segítségével gyerekeinkkel együtt a képzelet szárnyán repülhetünk, a fantázia tengerén utazhatunk, égig emel bennünket a légzés... A sorozat varázsos játékai a mai rohanó világunk hatásait próbálják enyhíteni, amikor is a médiából, a családból, a szűkebb-tágabb környezetből beáramló képek belső világunkat veszélyeztetik, összenyomják, elszürkíthetik, és akár meg is semmisíthetik azt. A gyerekeink nevelése folyamán sokszor észre sem vesszük, miként tanítjuk nekik, hogyan lehet feszültségben élni: "Szedd össze magad!", "Állj egyenesen!", "Egyél valamit!", "Siess!", "Indulj már!", "Öltözz már!". Észre sem vesszük és életük alapelveivé válnak a muszáj, a kell, a szabad, a nem szabad. A feszültség megtanítása mellett fokozatosan leszoktatjuk őket a képzelődésről, elfelejtjük, hogy számtalan módon tanulhatnak, nem csak látás, de szaglás, tapintás, sőt még mozgás útján is, elmulasztjuk megtanítani, hogyan kell ellazulni. Pedig a felnőttek is akkor érzik jól magukat, ha egyrészt a feszültség, másrészt az oldottság jellemzi őket. Ekkor beszélünk kiegyensúlyozottságról. Már a csecsemő is biztosan, automatikusan tudja életritmusát szabályozni! Felszabadulnak, nevetnek egy ismerős arc láttán, ellenben görcsösek és sírnak, ha éhesek, ha túl sokáig vannak egyedül. Ha igényeik kielégítésre kerülnek, és a rendelkezésükre álló energiát elhasználták, akkor egyik pillanatról a másikra elalszanak. Sikerül a teljes ellazulás és nyugalom állapotát egyaránt elérniük. Minden kisgyerekben ott rejlik ez az ösztönös, automatikusan működő élet-irányítási képesség, amely az aktivitás, a munka szakaszát át tudja vezetni az ellazulás és megnyugvás periódusaiba. Ahogy nő a gyerek, a fejlődő tudatnak köszönhetően ez az automatikus életritmus-szabályozás kiegészül egy második, akaratlagos irányítással. Ezáltal a gyerekben gyakrabban ott van a választás lehetősége: tudattalan vágyait vagy tudatos létét, kívánságait részesítse-e előnyben. A kisgyermek, akárcsak mi, arra törekszik, hogy megőrizze egészségét, harmóniáját, belső ritmusát, azzal a bonyolult művelettel, amivel összeköti a különböző tudattalan és tudatos nézőpontokat egymással. Mindkét "irányítóközpont" bennünk van: könnyedén váltogatjuk kíváncsiság, a játék, a munka, a szeretet - és az ellazulás, pihenés és belső csend idejét. A pszichés egyensúly megtartása végett fontos megteremteni a tudatos és a tudattalan munkája között már idejekorán az összhangot, együttműködést. A Varázsjátékok sorozat játékai e célt szolgálják: a gyerek minél korábban megtanulhassa, hogyan tudja önmagát ellazítani, a belső egyensúlyát megtalálni. Hiszen azok a gyerekek maradnak egy életen át nyitottak a tanulásra, a világra, az emberi kapcsolatokra, akik megtalálják és követik belső hangjukat és legmélyebb önmagukból táplálkoznak. A Varázsjátékok elsősorban 3-6 éves gyerekeknek és gyermeki lelküket kincsként őrzőkhöz, szülőkhöz, az e korosztállyal foglakozó szakemberekhez (pszichológusokhoz, pedagógusokhoz, logopédusokhoz) szól. Dr. Gőbel Orsolya képzeletjátékaihoz az alapot Klaus V. Vopel 1991-ben megjelent 5 kötetes játékgyűjteménye, a Kinder ohne Stress című műve képezi, amelyekben óvodások számára 185 játék található. A szerző ezek közül a játékok közül válogatott, majd adaptálta, kiegészítette és kidolgozta az alkalmazáshoz elengedhetetlenül szükséges módszertant , melyet szocioemocionális pedagógiai terápiának nevezett el. Így születtek meg A fantázia tengerén, Az égbe emelő légzés és az Utazás a képzelet szárnyán című művek. A sorozatban bemutatott varázsos játékok tulajdonképpen stresszcsökkentőek, önértéknövelő, integrációt, tanulást elősegítő fantáziajátékok, 3-6 éves gyerekek számára, a gyerek kreatív képzeletét hívják életre, lehetőséget teremtve személyiségük kibontakozására, érlelődésére, fejlődésére… Kulcsszerep a képzeletnek jut, ennek az igen érdekes és értékes pszichikai folyamatnak, amely “kép-esség” és “kép-telenség” forrása is egyben, nem egyéb mint képességalakító. A játékok varázsereje abban rejlik, hogy csak részben "szólaltatják meg" a gyermek tudatosságát, céljuk a mélyebb rétegek megérintése, az önmegnyugtatás, ellazulás, felvidulás művészetére tanítanak, arra, hogyan reagáljunk higgadtan a felmerülő problémákra. Mozgás a képzelet szárnyán – ebben a kötetben szereplő játékokban a szerző a képzeletet a mozgással kapcsolja össze, a játékok egyszerű mozgásokkal egybekötött mozgásmeditációk, melyek segítik az ellazulást, növelik az összpontosítási képességet, oldják a szorongást, erősítik az önkontroll képességét. A fantázia tengerén című kötet ún. rejtvényfantáziákkal és lazító játékokkal óvatosan vezeti be a gyermeket a fantáziajátékok birodalmába. A gyerekek átélhetik, hogyan tudnak ellazulni anélkül, hogy bármitől félniük kellene. A fantáziajátékok segítik a pihenést, felfrissülést, a figyelemösszpontosítást, jó előgyakorlatok a majdani fantáziautazásokhoz. Az Égig emelő légzés játékaiban a légzés és a fantázia keveredik. A gyerekek már nagyon hamar összekötik a légzésfolyamatokat a természeti folyamatokkal, érzik, tudják, hogy a belégzés a tavasz, a légzésvisszatartás röpke pillanatai a nyarat idézik, a kilégzés az ősz és a megpihenés ideje, a légzésszünet a tél. Ha a gyerekek feszültek, ha úgy érzik el kell nyomniuk érzéseiket: haragot, izgatottságot, rémületet vagy akár szeretetet, egy mély légvétel, ami megtölti tüdejüket, csodákra képes. Akárcsak a képzelet, a légzés is gyógyít. Gyógyítja a haragot, a mérgességet, dühöt. Különösen ajánlottak a ritmikus, mély légzésgyakorlatok az aggódós, bánatos, félős, asztmás, kruppos gyerekeknek. A légzés-játékok metaforákkal, szimbolikus jelentésekkel és rituálékkal kapcsolódnak, melyek a mesék szimbólumaihoz hasonlóan a gyermek lelkéhez szólnak. A Varázsjátékok örömteli és tartalmas szórakozásra nyújtanak lehetőséget, ha megnyitjuk szívünket és engedjük, hogy megtörténjen a varázslat.

Dr. Gőbel Orsolya: Varázsjátékok sorozatában megjelent kötetek:
I. Mozgás a képzelet szárnyán
II. A fantázia tengerén
III. Égig emelő légzés




Ha szeretnéd tudni, hogyan tanulnak a gyerekek, és szívesen olvasnál ötleteket a gyermekeddel való együtt foglalkozáshoz, ajánljuk figyelmedbe Ken Adams könyvét. A szerző 0-11 éves korig ajánl játékos feladatokat, miközben azt is megtudhatjuk írásából, a különböző korosztályok esetében mely képességek kerülnek előtérbe a fejlődés során. A könyvben olvashatunk arról is, milyen fontos a motiváció, játékos kísérleteket végezhetünk, kreatív gondolkodást segítő feladatokat játszhatunk. Óvodásunkat játékosan készíthetjük az iskolára, iskolás gyermekünknek pedig önbizalmát növelhetjük azzal, ha foglalkozunk vele. Hisz tudjuk: a szülők a világ legjobb tanítói.

Ken Adams: Hozd ki a legtöbbet a gyerekedből!
mate

"Hányszor mondjam még el, hogy...?" Ha gyakran hangzik el szádból ez a mondat, szívből ajánlom neked ezt a könyvet. Tulajdonképp gyakorlati útmutatónak is nevezhetnénk, melyből megtudhatjuk, hogyan alkalmazhatjuk a gordoni elveket a mindennapi életben. Tanácsokat kaphatunk, hogyan segíthetünk gyermekünknek érzései feldolgozásában, hogyan lehetünk úgy dühösek, hogy közben nem bántjuk és alázzuk meg gyermekünket. Megtudhatjuk, miért nem célravezető a büntetés és mit alkalmazhatunk inkább helyette, s azt is, hogyan segíthetjük gyermekünk önállóságának kialakulását és hogyan dicsérhetünk hatékonyan. Rengeteg példát, mintapárbeszédet találunk a könyvben, és minden fejezetben rajzos összefoglalók, képregények segítik a könnyebb feldolgozást. A fejezetek végén "gyakran feltett kérdések" formájában találkozhatunk a módszert alkalmazó szülőkben felmerült problémákkal és történeteket is olvashatunk, melyek arról szólnak, hogyan váltak be a könyvben leírt módszerek. Minden szülőnek "kötelező olvasmány"!

Faber, Adele - Mazlish, Elaine: Beszélj úgy, hogy érdekelje, hallgasd úgy, hogy elmesélje
mate

Nem beszél, áttetsző tekintettel bámul a világba, csak fekszik, alszik, eszik... Ez lenne egy újszülött? Az elmúlt harminc év kutatási eredményei bebizonyították, hogy az egész pici, újszülött babák is sokkal többre képesek, mint azt mi, felnőttek gondolnánk. Erről szól a Bölcsek a bölcsőben, amely közérthetően, humorosan, de mégis tudományos igényességgel mutatja be, mi is az a tudás, amely tulajdonképpen velünk születik és már rögtön születéskor gazdagodni kezd. A könyv szerzői a fejlődéslélektan kutatói, egyetemi tanárok és egyben szülők is, sok saját tapasztalattal, mind otthonról, mind kísérletekből. A három elv, amelyet végigvezetnek a könyvben, a következő: (1) Van velünk született tudásunk a világról. (2) Születésünktől kezdve (sőt már azt megelőzően) hatékony tanulási mechanizmusok működnek bennünk. (3) Ezeket a felnőttek öntudatlan segítsége tölti meg tartalommal. Ez a tartalom azonban nem csak az "objektív világot" jelenti, hanem más elmék - szándékok, kívánságok - megismerését is. A dackorszak például a fejlődés velejárója, nagyszabású gyermeki kísérlet az emberi szándék világában. Ez a könyv nem szolgál gyermeknevelési tanácsokkal, inkább megismertet a gyermeki gondolkodással és segítséget nyújt ahhoz, hogy jobban megérthessük gyermekünk. A könyv zárófejezetében a szerzők arra keresik a választ, miként lehet a kutatások eredményeit a nevelésben hasznosítani. "A szülőknek nemcsak abban van felelősségük, hogy gyermekünkből milyen felnőttet nevelnek, hanem mindenekelőtt abban, hogy neki gyerekként mennyire biztosítanak harmonikus életet". Az egyedüli fontos tényező az, hogy mennyi időt töltünk el gyermekünk társaságában. Lássuk a világot egy kicsit az ő szemükkel és mutassunk meg nekik minél több dolgot a világból!

Bölcsek a bölcsőben-Hogyan gondolkodnak a kisbabák?
mate

Minden szülő szeretné, ha gyermeke ilyen vagy olyan területen kiemelkedő képességekkel rendelkezne. Gondolom, így vagy ezzel te is. És arról hallottál-e, hogy ebben leginkább neked van szereped? Hisz te ismered legjobban gyermeked, s ő benned bízik meg leginkább, a te biztatásod a legfontosabb számára. Dorothy Einon könyve segítséget nyújt abban, hogy játékos formában hogyan teljesítheted ki gyermeked képességeit. A könyvből megtudhatod, mi a kreativitás, hogyan gondolkodnak a kisgyerekek, hogyan teremthetsz kreatív környezetet gyermekednek, a születési sorrend és a nem miként befolyásolhatja a személyiség alakulását. Tanácsokat kaphatsz, hogyan növelheted önbizalmát a kreativitás segítségével, és kerülheted el gyermeked kiégettségét, illetve teremthetsz egyensúlyt a kreativitás és a rend között. Rövid összefoglaló két éves kortól hat éves korig fél éves szakaszokban tárgyalja a gyermekek fejlődésének főbb fázisait (mozgás, szem-kéz koordináció, beszéd, szociális és érzelmi fejlődés, tanulás). A könyv második részében sok-sok ötletet, játékot találsz a művészet és kézügyesség fejlesztésére, a zenével, mozgással és színjátszással kapcsolatos mókázásra, a szavak és számok birodalmának meghódítására. Ez utóbbi részben szó esik a barátkozásról, az emberi kapcsolatokról is. Minden fejezetben segítő kérdésekre válaszolhatunk, hogy kideríthessük, mely területen milyen képességekkel rendelkezik gyermekünk.

Dorothy Einon: Kreatív gyerek
mate

Jane Kemp és Clare Walters könyve hét nagy fejezetre tagoltan mutat be 200 szórakoztató és egyben fejlesztő játékot 2-5 éves gyerekek számára. A bevezetőből megtudhatjuk, miért fontos a szerető, gondoskodó és egyben élményekben gazdag környezet a gyermek fejlődése szempontjából. A játékok leírását rövid és közérthető, az adott játéktípushoz kapcsolódó "Kutatási eredmények" tarkítják. Minden játék esetében jelzik a szerzők az életkort is, de természetesen eltérhetünk ettől, az a fontos, hogy élvezzük a játékot. Az első fejezetből, melynek "ideje megszólalni" a címe, olyan játékokhoz kaphatunk ötleteket, melyek a beszédhez, beszédmegértéshez, a későbbi olvasáshoz, íráshoz kapcsolódnak. Ötleteket kaphatunk, hogyan segítsük gyermekünket érzései kifejezésében, hangok, szavak, rímek tudatosításában, fantáziájának gazdagításában. A második fejezet a "számolj velem" címet viseli, és a játékos matek világába kalauzol. Megtudhatjuk, hogyan használhatjuk ki a bevásárlást ismeretek átadására, hogyan tudatosíthatjuk gyermekünkben az idő fogalmát, főzés közben milyen játékokat játszhatunk. A "papír és ceruza" fejezetben a kézkoordináció fejlesztésére találunk sok-sok kreatív ötletet. A negyedik fejezet a zenéről szól, a ritmusok, hangok, tánc világába kalauzol ("eltalálni a megfelelő hangot"). Készíthetünk otthon is hangszereket, játszhatunk a hangokkal, ritmussal. A "vissza tudsz emlékezni?" részből a memória fejlesztéséről olvashatunk, de ezek a játékok alkalmasak akár az önbizalom serkentésére is. Nagyon egyszerű játék, két éves kortól alkalmazható a "Rendetlen ruhák": öltözés közben is játszhatunk memóriajátékot. Reggel, mikor kikészítjük gyermekünk ruháját, felejtsünk ki szándékosan egy fontos ruhadarabot (egyik zoknit például). Mielőtt felöltözik a kicsi, vagy felöltöztetnék, kérjük meg, találja ki, mit felejtettünk ki. Öltözés közben meg is nevezheti a ruhadarabokat. A hiányzó darabot vegye ki ő a szekrényből. A hatodik fejezetből ("micsoda rejtvény!") színek, formák, méretek, összeillő tárgyak párosításával, találós kérdésekkel foglalkozhatunk, de ötleteket kaphatunk arra is, hogyan használhatjuk ki a hazautat a tanulásra. Az utolsó rész a mozgással foglalkozik. A mozgásnak fontos szerepe van az agy fejlődésében, a közös szabadtéri játékok pedig jó alkalmat nyújtanak a társas kapcsolatok kialakításához. Jó "agytornázást" mindenkinek!

Jane Kemp,Clare Walters: Agytorna
mate

Gondolkodtál már azon, hogy az odafigyelésen, szereteten, törődésen, játékon túl mivel javíthatod gyermeked képességeit észrevétlenül? Eszedbe jutott már, amikor főzöl, vagy reggelit készítesz, hogy vajon az éhség csillapításán kívül van-e egyéb haszna azoknak az ételeknek, amelyeket gyermeked tányérjára teszel? Ha kíváncsi vagy arra, hogyan befolyásolja a mindennapi táplálkozás gyermeked intelligenciájának kibontakozását, olvasd el Nicola Graimes könyvét. A könyv két részéből az elsőben, melynek címe "Építsünk jobb agyat", a szerző megismerteti az olvasót azzal, miért fontos az egészséges étkezés már a terhesség idején, melyek azok a tápanyagok, melyekre már az embriónak szüksége van. Megtudhatjuk, milyen arányban kell tartalmaznia bizonyos tápanyagokat ételeinknek később a jó egészség és az ideális agykapacitás elérése érdekében. Az "Agyelszívás" fejezetből megtudhatjuk, miért veszélyes a cukor, a gyorsételek, a koffein, a szénsavas italok, az adalékanyagok és tartósítószerek. A szerző rámutat arra is, hogy a helytelen táplálkozás miként okozhat viselkedési problémákat (pl. ADHD - hiperaktivitás), vagy allergiát és étel-intoleranciát. Tanácsokat kaphatunk a vásárláshoz, főzéshez is, illetve ahhoz, hogyan tervezzük meg az étkezések idejét. A könyv második részében "Agyturbózó receptek"-et olvashatunk. Több mint száz olyan étel szerepel itt, amelyekről jónéhány tanulmány megállapította, hogy jótékonyan befolyásolják az IQ-t, a figyelem hosszát, és a koncentrációt. Ötleteket kapunk a tápláló reggeli elkészítéséhez, tízóraihoz, főétkezéshez, de szerepelnek a könyvben hétvégi ételek, partira szánt csemegék, édességek és csábító italok is, és természetesen mindegyiket gyerekeknek szánja a szerző. A receptek mellett elolvashatjuk azt is, hogy az adott étel miért hasznos az agy számára. Kellemes főzőcskézést!

Nicola Graimes: Agyturbó
mate

te gyermeked szeretet-tankja mennyire van tele? "Mi az a szeretet-tank?" - kérdezed most minden bizonnyal. Ha így van, nem olvastad még Gary Chapman és Ross Campbell könyvét a gyerekek öt szeretet-nyelvéről. A szerzők szerint minden gyermek (sőt, ember) rendelkezik egy ún. érzelmi-szeretet tankkal. A gyermek csak akkor lesz kiegyensúlyozott, együttműködő, ha ez a tank tele van. Ha a tankból hiányzik, a gyerekek helytelen viselkedéssel adják tudtunkra: "Anya, apa, szeressetek egy kicsit!" De hogyan? Gary Chapman szerint nem mindegy, milyen módon fejezzük ki gyermekünk felé szeretetünket. Szerinte a szeretetközlés több, szám szerint öt kommunikációs csatornán keresztül történhet. Ezeket nevezi szeretet-nyelveknek, melyek a következők: a testi érintés, az elismerő szavak, a minőségi idő, az ajándékozás és a szívességek. Nem mindegy azonban, hogy melyik csatornán keresztül akarjuk kifejezni szeretetünk gyermekünk felé. Előfordulhat, hogy a szülő szeretet-nyelve nem egyezik meg a gyermekével. Figyeld meg gyermeked, derítsd ki, melyik az ő szeretet-nyelve! A könyvből ehhez is segítséget kaphatsz. Van olyan gyermek, aki arra vágyik, hogy a szülőhöz bújjon, megsimogassák, megpuszilgassák. Az ő szeretet-nyelve a testi érintés. Természetesen ennek módja, mennyisége nemtől, szülőtől, a gyermek korától függően változhat. Némelyeknek a megfelelő pillanatban adott dicsérettől szökik tele a tank. A gyermek önbizalma nagy mértékben függ az elismerésektől, hát még, ha ezen a szeretet-nyelven "beszél". A minőségi idő azt jelenti, a gyermek a szülő osztatlan figyelmére tart igényt. Ez bármilyen programban testet ölthet, lehet egy jó beszélgetés, egy mese, együtt végzett házimunka is akár. Nem szükséges hosszú idő, de az minőségi legyen. "Hoztál nekem valamit?" - ha ezt a kérdést hallod gyakran gyermekedtől, ő az, akinek a figyelmességek hatására telik meg a szeretet-tankja. Itt nem az ajándékok értéke számít. Boldog lesz bármilyen kis tárggyal vagy édességgel (most arra nem térünk ki, ez mennyire egészséges...), hisz ez azt fejezi ki számára, "Anya és apa figyelnek rám." Az ötödik nyelv a szívességeké: az ezt a szeretet-nyelvet beszélő gyerekek arra vágynak, hogy szüleik megtegyenek nekik bármilyen apróságot, például megágyazzanak. Érdekes szemszögből közelítik meg a szerzők a fegyelmezés kérdését is: hangsúlyozzák, hogy a fegyelmezés csak akkor lesz hatékony, ha a gyermek érzelmi tankja tele van. Ekkor tudja pozitívan fogadni az iránymutatást. Ha gyermeked épp rosszalkodik - szerinted -, tedd fel magadnak a következő kérdést: "Mire vágyik gyermekem, amikor így viselkedik?" Ha erre a kérdésre keresed a választ, pozitívabbak lehetnek nevelési elveid. Nem kérdéses, minden szülő szeretné, hogy gyermeke jól teljesítsen az iskolában, az életben. A tanulási képessége is akkor fejlődik optimálisan, ha a gyermek kiegyensúlyozott érzelmileg. "A legtöbb, amit a gyermekük tanulmányi előmenetele érdekében tehetünk, ha feltétel nélkül szeretjük őt, és ezt elsődleges szeretet-nyelvén rendszeresen ki is fejezzük." A te gyermeked szeretet-tankja mennyire van tele?

Gary Chapman-Ross Campbell: Gyerekekre hangolva
mate

Deákné Bancsó Katalin több kiadást megért könyve minden olyan szülő polcán ott kellene, hogy legyen, aki egy kicsit is tudatosan gondol a gyermeknevelésre. A könyv olyan hétköznapi fejlesztő játékokat, tevékenységeket ajánl életkor szerinti bontásban, melyek nem igényelnek szinte semmilyen anyagi befektetést a szülőtől. A játékok több célterületre koncentrálnak: mozgás, kézügyesség fejlesztése, látást tökéletesítő gyakorlatok, hallás által szerzett ismeretanyag, érzelmi élet gazdagítása, önálló játék fejlesztése, környezet megismerése, beszédfejlesztés, értelmi képességek és tartalmi tudás növelése. Nem kell bonyolult feladatokra gondolnunk, a játékok természetesen beilleszthetőek a napirendbe. Inkább ötlettárnak, játéktárnak nevezném, mint "tanító célzatú feladatoknak" a benne szereplő tevékenységeket. Nem fontos a programot lépésről-lépésre követnünk, kiemelhetünk belőle egy-egy feladatot is. A könyv születéstől egészen 6 éves korig nyújt ötleteket a szülőknek ahhoz, hogy foglalkozzanak gyermekükkel, s ami a legfontosabb, a tevékenység által a gyermekek olyan szeretetteljes kapcsolatba kerülhetnek édesanyjukkal, vagy édesapjukkal, mely minden bizonnyal kihat későbbi teljesítményükre, sikerükre, érzelmi életükre. A szerző szerint a tudatos szülő ismérvei a következők: tudja, hogy gyermeke jövője nagyban függ az ő szülői magatartásától, vallja, hogy a tudás, a tájékozottság fontos tényező az ember életében, belátja, hogy gyermeke fejlesztése nem kizárólag az intézmények (óvoda, iskola) feladata, érzi, hogy ő a legfontosabb és legmeghatározóbb személy a gyermeke életében, keresi a megoldást arra, hogy gyermeke a képességeit minél jobban kibontakoztathassa, képes arra, hogy saját igényeit (szórakozás, pihenés) - időnként - a gyermekével való foglalkozásért háttérbe szorítsa.

Deákné bancsó Katalin: Anya, taníts engem!

Deákné Bancsó Katalin: Anya, taníts engem!
mate
Biztosan előfordult már mindenkivel, hogy az eddig rendesen viselkedő és jólneveltnek hitt csemetéje - amennyiben nem történik az, amit ő szeretne -, egyik pillanatról a másikra a földre vágja magát, üvölteni kezd, vagy épp rongybabaszerűen csüng az anyja kezében. Ez általában valamilyen hivatalban, ismerős boltban vagy a város főterén történik. Ha ismerős a szituáció, hasznos lehet néhány jó tanács, hogy felkészülten nézhessünk szembe a dackorszakkal.

A hiszti - Szülők könyve
mate

Dr. Csernus Imre, a népszerű pszichiáter korábbi munkái (Drogma, Bevállalja?, Bevállalom!) után ezúttal kifejezetten a szülőknek írt könyvet. Leendő és már gyakorló anyáknak és apáknak. A szülői minta fontosságáról, az erőszakról, a szexualitásról, a drogról, a barátságról, bűnről és büntetésről. "...Jó ideje látom, hogy mi felnőttek, hazug, álszent mintát mutatunk a gyerekeknek. És úgy gyilkoljuk a gyerekek lelkét, hogy észre sem vesszük. Majd a felelősséget hárítjuk hol erre, hol arra, hol amarra. Ez a könyv a mai világunk kórképe "szülőkről" és gyerekekről, kölcsönös mentális gyilkosságokról..." A könyvben Dr. Csernus mellett egy anya, egy tanító és egy kamasz is leírja a témákról való véleményét

Csernus Imre dr.: Ki nevel a végén?
mate

szobatisztaságra nevelés az egyik legelkeserítőbb szülői feladat, amelynek szokásos "egy lépés előre, két lépés hátra" menete még a legtürelmesebb anyukát is kétségbeesett zokogásba kergetheti. De ne törjünk le, ezen minden szülő és gyerek átvergődik. A könyv ötletei és javaslatai segítenek átvészelni ezt a nehéz időszakot, hiszen - előbb vagy utóbb - valamennyien elérjük az áhított célt. A tartalomból: Eljött az ideje? Te is elszántad magad? Hogy kezdjük el? Amikor elfogy a lendület; Jutalomért? Utazások bilivel; Tiszta gyerek; Mindenkit érhet baleset; Ágybavizelés; Hasznos címek. Az Ebadta kölyke sorozat további kötetei (Nem eszik; Nem alszik; Bőg; Hisztizik; Önfejű; Féltékeny; Szemtelen) sok humorral és együttérzéssel tárgyalják a kismamáknak és velük együtt az egész családnak legtöbb fejfájást okozó kérdéseket.

Kennedy, Michelle: Ebadta kölyke bepisil - 99 jó tanács szülőknek és nagyszülőknek
mate

Léna portál Myspace Backgrounds






www.malena.sokoldal.hu
Tetszett ez az oldal? Mutasd meg az ismerőseidnek is!